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Vielleicht muss es einfach mal aufgeschrieben werden. Und dann müssen es zehn Gebote sein, weil das sind wir ja seit über 2000 Jahren ja so gewohnt. Der amerikanische PR-Berater Steve Rubel hat die

10 Commandments for The Era of Participatory Public Relations

(so was muss fett geschrieben werden) zusammengestellt. Ja, sind ein paar Allgemeinplätze dabei, aber "Du sollst nicht töten" ist ja auch keine echte Überraschung, oder?

In der Hoffnung also, dass sich etwas zum Besseren wendet (hört Ihr, Concordia und Alpha Lex?):

1) Thou shall listen ? Utilize every avenue available to you to listen actively to what your publics have to say and feed it back to the right parties.

2) Remember that all creatures great and small are holy ? It doesn’t matter if it’s the New York Times calling on you or an individual blogger, both have power. Take them all seriously.

3) Honor thy customer ? Create programs that celebrate customers and they will celebrate you.

4) Thou shall not be fake ? Keep it real; don’t hide behind characters and phony IDs.

5) Covet thy customers ? Don?t sue your fans. You will alienate them.

6) Thou shall be open and engaging ? Involve your customers in the PR process. Invite them to help you develop winning ideas and become your spokespeople.

7) Thou shall embrace blogging ? It?s not a fad, it?s here to stay. Be part of it.

8) Thou shall banish corporate speak ? People want to here from you in a human voice. Don?t hind behind corporate speak. It will soon sound like ye olde English.

9) Thou shall tell the truth ? If you don?t tell the truth, it will come out anyway.

10) Thou shall thinketh in 360 degrees ? Ask not what you can do for your customer, but also what your customer can do for you. .


Kommentare


ManU 13. Juni 2005 um 18:02

kleiner hinweis: die 10 gebote wurden bereits Mose gegeben und das war bedeutend früher als vor 2000 jahren. aber gut, vielleicht ist es eine frage der definition, wie weit man „über“ ausdehnt…

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tknuewer 13. Juni 2005 um 18:15

So lang niemand was über über findet, lässt sich über beliebig über-dehnen, oder? 😉

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